Monday, 12 September 2011

Lori dah lulus pemeriksaan puspakom!!!



Salam bersiaran.
hari ni tak mo sambung la episod 'alahai...'
petang ni aku happy sgt2..sbb lori gi inspection puspakom pagi tadi...
LULUS!!!!!

sekadar hiasan

Alhamdulillah. syukur.
sejak minggu lepas lagi aku risau sgt2 dgn lori aku tu.
bila tnya JPJ... bila pemeriksaan puspakom kat gerik di di jalankan... dan tahu tarikhnye..
aku terus suh en abang beli cat varnis. biar aku sendiri cat bucket lori tu.
bukan tak boleh hantar kedai suh buat.. tp..nak jimat!
kos beli cat varnis berus cat..RM40 
lepas siap cat bucket lori tu yg aku di serang demam tu.
 hari khamis lepas.. gi hantar cuci dgn cat anti karat bahagian bawah.
kena RM150.
hari jummat ambik lori. aku suh en abang gi check brek kat workshop.
tp..beria en. abang kata brek OK.
aku makin risau.
sabtu..duk umah je.. tak boleh kerja lagi..sbb lori dah cun2.
pagi tadi..baru en abang nak tambal stiker pantul cahaya dgn stiker had laju.
masuk pemeriksaan puspakom tadi..kena RM 105. jadi..kos semuanye RM295.
dapat 1tahun!!! alhamdulillah.
abang cakap..lori kitaorg yg paling cun td. berkilat2. tu yg dapat 1 tahun.

lega sgt2!!

No comments:

Post a Comment