Sunday 21 August 2011

PUDING KARAMEL....tanpa telur


korang tau....arini aku tak jadi buat kuih.
ada sesuatu perkara telah menggagalkan rancangan ku!
ngggeeee!!!
sudahnye kemas rumah je td. siap kemas pun dah kul 2ptg. bukan kemas sepenuhnye pun. juz 1 bilik je td. pastu mop dapur. dah lepak.
eh! lama aku tak guna perkataan lepak ni. ada kisah gak pesal perkataan lepak ni.
suami ku tu la.. dia kan org perak. yg dia faham..lepak ni... duk saje2. like melepak.
tp..kat johor..lepak tu...maknanye penat, letih, dah tak larat gilerrr.. 
kan ia amat berbeza!
bila aku cakap..aku lepak..dia ingat aku duk saje2. adoii...

ok2...terus pada menu puding ni. sebenarnye aku buat lama dah. tp kan aritu aku takde mood nak memblog. jd..aku simpan je dulu menu ni.


kesian kan kat aku ni. sebenarnye kan... aku dah lama gilerrrrr nak rasa puding karamel ni. aku rsa...sejak aku form3 lg. aku selalu je usha karamel ni. anak tekak aku menari2 bila tgk gambar2 puding karamel ni. dulu...aku tak tahu cara nak buat. kalau tgk resepi kat tenet pun..aku tak berani nak buat. ntah kenapa aku rasa cam susah je nak buat karamel ni.
jd...sekarang ni..bila dah bertahun2 lamanye...dan berjuta2 kali memikirkannye..akhirnya aku beranikan diri buat jugak. tu pun sbb dah ada rumah sendiri..kalau kat rumah mak..aku rasa..aku mmg tak berani nak buat.
aku ni mmg jenis yg sayang telur. kalau resepi kuih tu..byk guna telur..aku memikir byk kali. 
tp..aku nekad gak nak buat puding ni..walaupun ada guna telur. aku pun usha2 la kat myrespei buat kesekian kalinye. sekalinye terjumpa pulak puding karamel tanpa telur by firasyira

aku pun cuba buat.
tp....kan...
aku rasa aku kurang minat la...
sbb aku rasa...cam same je dgn puding berkuuh yg aku baut b4 dis. ermm..
rasanye sedap je. aku bg jamah kat anak jiran aku..dorang suka je. hsbn aku pun cakap...sedap je.
tp..ntah kenapa..tekak aku ni yg mengada2.
pas bulan puasa ni..aku nak try buat lg.. kali ni dgn telur. hihihi..
rupanye susah gak part nak buat gula hangus tu.
kee...aku yg tak reti ek.
sape nak respei..leh tgk di SINI.

No comments:

Post a Comment