Wednesday 17 August 2011

Raya Perantau


hari ni takde mood nak masukkan cerita pasal masak. 
walaupun tadi hampir sehari aku buat apam polkadot.
lepas berbuka tadi..aku call mak.
 akhirnye terpacul gak soalan yg aku yakin dari awal puasa hari tu mak nak tnya. 
" tak balik ke raya nnt?"
serba salah aku nak jawab. tp..nak tak nak kena jawab jugak la..
"tak"
aku dgr mak mengeluh walaupun tak kuat hembusan nafas dia tu. tp..masih nyata di pendengaran aku.
 di iringi...."hmmm.."
mesti mak kecewakan. dah 7 bulan aku tak balik johor. macam la johor tu jauh sgt kan.
maaf kan ica mak. bukan suka2 ica tak balik. 
alasan pun aku dah bg td. ternyata..mak tak boleh terima alasan aku tu.

malam ni..malam 18ramadhan. ada 12 hari lg nak sambut raya. cepatnye masa berlalu. seperti yg aku bgtau minggu sudah. kalau boleh mmg aku taknak raya wujud tahun ni. aaagghh.!! siapa la aku nak buat cam tu kan.
aku tnya lagi..
"ani tak balik, mak?"
mak jawab.."tak..semua tak balik.."
mak macam marah je.
ye la....walaupun aku takde anak lg.. tp aku faham...
semua ibu2/mak2..nak sambut pagi raya tu..dgn di kelilingi anak2.

agghh!
kalau boleh aku tak nak masukkan lg cerita raya kat blog ni. awal sgt.
tp..malam ni aku mmg teremosi.
jd...lagu amy mastura ni..macam best je..layan perasaan aku.
aduhai...kenapa la air mata aku asik nak gugur je.
jd..layan gak...air mata syawal....

gambar raya tahun lepas...aku feluk mak kuat..sbb aku tahu.
.tahun ni aku tak dapat beraya dgn mak...

No comments:

Post a Comment