Saturday 27 August 2011

SALAM PERANTAU

tajuk cam sedih je kan?
tp...mmg sedih pun.
sedih...sbb tak dapat balik raye di Johor.
ah!..rindunye pada mak n ayah.
rindu nak tatap wajah mak dan ayah.
rindu nak dgr gelak ketawa mak dan ayah.
malam ni 28 ramadhan.
kemungkinan raya jatuh 30 august ni.
maknanye tinggal 2 hari je lagi puasa.
pastu..raye
raye..
raye...
raye...
sebenarnye aku begitu takut nak bertemu dgn raye kali ni.
mmg takut sgt.
macam mana aku nak call mak dan ayah?
mntak maaf melalui telefon??
ini kali pertama sepjg hidup aku...
aku akan mintak maaf melalui panggilan telefon

cerita/drama2 pasal raya dah byk di mainkan di tv.
hati aku sayu..
kdg2 tak sedar mata bergenang
aik yg kat penang dah sampai Johor tghari td.
mungkin kak ngah pun dah ada kat rumah mak.
semua adik beradik dah berkumpul.
hmm... tp...aku disini..
keseorangan..
cuma menceriakan diri sendiri...


aku ucapkan selamat hari raya kepada semua pengunjung PELANGI INDAH..
walaupun datang dan tidak meninggalkan jejak...
kunjungan anda di dahului ucapan terima kasih
mungkin blog ini..akan cuma menjadi nota peribadi..

andai anda ada membaca luahan2 hari ica ni..dan terasa dgn setiap bait kata.. yg mungkin tidak sepatutnya.. ica ingin meminta berbanyak maaf dr anda. semuanya adalah tidak terniat di hati.
sekali lagi.... 
selamat hari raya eidilfitri...maaf zahir dan batin
berhati2 di jalan raya.
pandu cermat
jiwa selamat
SALAM PERANTAU.

No comments:

Post a Comment