Friday 15 July 2011

Talam Marble... tak menjadi :'(

setelah sekian lama keluar masuk dapur kak ita (masam manis) dan juga myresepi dan berkira2..stok santan kotak cukup ke tak.. ahkirnye terbuat juga aku talam ni. walaupun  aku tak tahu cara memarblenye. jd aku berani2 kan diri je buat. sebenarnya niat di hati.. nak buat kuih sbb jiran sebelah buat baca yasin. so..boleh la tambah2 kuih dia. dengan confidentnye aku memarble. huhuhu..kelakar la rupa dia. ish! kalau la aku baca komen kak ita awal2..mesti x jadi macam ni. lagi satu..aku tak puas at..sbb coklatnya mcm terbayak je aku letak. jd..mcm pahit sket. pastu... yg coklat tu..mcm cair. lambat sgt keras. mungkin lebih tepat..tak keras. lembek!. baca yasi kul 5 ptg. kul 3ptg baru aku siap mengacau. jd.. bila aku ptotng..mmc cair mcm aiskrim. jd..aku tak jadi bagi jiran. sbb kompom x bleh di potong nnt. ni aku ptong pun..setelah berjam2 aku simpan dlm peti sejuk.

ermm.. rasanye lepas ni kena kurangkan coklat. lebihkan santan. di sebabkan blog aku ni takde org baca... aku tak perlu lah share resepi kat sini. hehehe.. tp..kalau ada yg jalan2..tersesat ke sini..boleh la..cari resepi di dapur kak ita (masam manis). boleh juga la tgk2 blog dia yg sangat la cantik. gambar2 masakan yg dia ambil..mmg sgt2 cantik dan menyelerakan. yg menyebabkan hari2 aku masuk tgk dapur dia. hehehe...




tp kan...mcm best pulak bila adik ipar n HB puji sedap. bila tak jadi bagi jiran..aku pun potong2 la masuk tapawe bg adik ipar  aku rasa. aku cakap siap2 kat dia.. "makan la kuih akak buat ni. tp tak sedap." esoknye..pagi2 lagi dia puji. "kuih yg kakak ica bg semalam tu sedap je.."
di sini juga nak ucapkan terima kasih pada tuan punya blog masam manis sbb menjawab soalan saya. pasni pandai la saya memarble. :)

No comments:

Post a Comment